Postup realizace webových stránek a e-shopu
Jak probíhá spolupráce se StudioArtCesta k úspěšným webovým stránkám není jednoduchá a vždy vyžaduje znalosti a zkušenosti. Již při návrhu a realizaci náš tým klade důraz na pečlivé zpracování grafiky, integraci marketingových nástrojů, datovou optimalizaci a další aspekty, které jsou často opomíjeny. A jak proces tvorby webu vzniká?
-
1. Úvodní setkání s klientem
seznámení
Spolupráce s námi začíná úvodním setkáním. Nejdříve se osobně seznámíme, popovídáme si v obecné rovině abychom lépe poznali Vás a obor ve kterém podnikáte, pozorně si vyslechneme Vaše představy a očekávání od nových webových stránek či e-shopu. V dalším kroku si definujeme barevné složení, strukturu webových stránek a cíle, kterých chcete dosáhnout, koncept firemní identity. Seznámíme Vás s technickýkmi detaily a funkcemi - představíme Vám náš přehledný, jednoduchý a bezpečný systém s administrací pro správu obsahu a ujasníme si další informace.
-
2. Vypracování technologického postupu
popis
Informace, které od Vás na osobní schůzce získáme zapracujeme do technologického postupu. Jde o podrobný souhrn činností od počátku výroby webu či e-shopu a zapracování grafického návrhu, přes implementaci technologií až po finalizaci a spuštění webových stránek. V tomto kroku intenzivně komunikujeme s Vámi i mezi kolegy v našem týmu, veškeré kroky konzultujeme, řídíme se pravidlem „dvakrát měř, jednou řež“. Tento bod je pro nás stěžejní a odvíjí se od něj efektivita naší práce.
-
3. Realizace webových stránek / e-shopu
výroba
V tomto kroku probíhá již samotná výroba. DTP grafik navrhne dle zadaných podkladů logotyp, který Vám následně zašleme k náhledu a připomínkám. Dále probíhá návrh tzv. wireframe, neboli „drátěného modelu“ webových stránek či e-shopu. Tento model zákazníkovi přiblíží rozložení prvků (hlavička, menu, obsah, sloupce, patička, nákupní košík aj.) na stránce. Drátěný model si můžete prohlédnout na tomto obrázku. Po schválení wireframe ze strany klienta webový grafik zpracuje finální grafický návrh, který kodér tzv. „rozřeže“ a převede do HTML layoutu. Vývojář tento layout nasadí do našeho CMS systému pro správu obsahu či systému e-shop a vše potřebné zkompletuje.
-
4. Integrace marketingových nástrojů, testování a ostré spuštění
finále
Finální krok zahrnuje integraci a konfiguraci marketingových nástrojů jako je Google Analytics pro vyhodnocování návštěvnosti a marketingových aktivit , Google Webmaster Tools na kontrolu webových stránek a e-shopu po technické stránce, PT engine na A/B testování a další. Tyto standardní nástroje slouží k dokonalému vyladění jak po technické tak i marketingové stránce. Vývoj zakončujeme testováním korektního zobrazení včetně chodu funkcí na všech dostupných prohlížečích / mobilních zařízení a přesunutí na webový prostor.